Polityka prywatności
Niniejsza Polityka Prywatności obowiązuje od 25.05.2018 r.
I. Niniejsza polityka prywatności zawiera określenie przyjętych przez:
Jakub Czechowicz prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą „Sygnat Jakub Czechowicz” z siedzibą w Szczecinie przy ul. Gorlickiej 2, 71-042 Szczecin, posiadający numer NIP 8561762332 oraz numer REGON 320626737. Zaświadczenie o wpisie do CEIDG do pobrania na stronie https://prod.ceidg.gov.pl
zasad przetwarzania danych osobowych zebranych od użytkowników sklepu internetowego, który funkcjonuje pod nazwą "sygnat.pl” (dalej: Sklep)
W celu realizacji zasady zgodnego z prawem, rzetelnego i przejrzystego przetwarzania danych osobowych pozyskanych przez sklep internetowy, przyjęty został dokument zwany Polityką Prywatności.
Jest ona również spełnieniem obowiązku informacyjnego wnikającego z:
Art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L119 z 4.05.2016, str. 1) (dalej RODO).
II. Administrator danych osobowych
Administratorem Twoich danych osobowych, które przekazałeś dokonując zakupu towaru lub usługi w Sklepie jest Jakub Czechowicz prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą „Sygnat Jakub Czechowicz” z siedzibą w Szczecinie przy ul. Gorlickiej 2, 71-042 Szczecin, posiadający numer NIP 8561762332 oraz numer REGON 320626737. Zaświadczenie o wpisie do CEIDG do pobrania na stronie https://prod.ceidg.gov.pl, dalej określany również jako „my” „nas”.
Możesz skontaktować się z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej ([email protected]) lub telefonicznie (+48 91 43 44 350). Kontakt telefoniczny dostępny jest od poniedziałku do piątku, w godzinach od 9:00 do 16:00.
III. Jak przetwarzamy Twoje dane osobowe?
Twoje dane osobowe gromadzimy, gdy dokonujesz zakupu usług lub towarów w Sklepie.
IV. Podstawa, cel i zakres przetwarzania
Administrator przetwarza dane użytkowników Sklepu w różnych celach, w różnym zakresie oraz na różnych postawach wskazanych w RODO. Poniżej Administrator dla Państwa ułatwienia pogrupował sytuacje przetwarzania danych w zależności od celu przetwarzania.
- DOKONANIE ZAKUPU W SKLEPIE
Administrator danych przetwarza dane osobowe w celu wypełnienia umowy (zakup towaru lub usługi oferowanych w Sklepie) lub celu wskazanym w zgodzie. Administrator danych przetwarza dane wyłącznie w zakresie niezbędnym dla tych celów i przez okres niezbędny do realizacji umowy, lub do momentu cofnięcia zgody przez użytkownika Sklepu.
Zakres danych. W tym celu przetwarzamy dane osobowe podane przez Państwa w formularzu zamówienia sklepu, to znaczy imię i nazwisko, numer telefonu, dane teleadresowe, adres e-mail.
Klienci mogą składać tzw. zapytanie ofertowe celem uzyskania informacji dotyczących dostępności, ceny i właściwości produktu. Aby skorzystać z tej funkcji, klient będzie proszony o podanie imienia i nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail oraz nazwy firmy. Każdorazowy kontakt z nami za pośrednictwem telefonu lub poczty e-mail wiąże się z wykorzystaniem podanych danych w celu udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie.
Klienci mogą również składać zamówienia na wybrane produkty. W przypadku składania zamówienia na te produkty, Klient będzie proszony o podanie danych niezbędnych w celu realizacji umowy.
Administrator danych oświadcza, że przetwarza powyższe dane osobowe użytkowników zgodnie z następującą podstawą:
(art. 6 ust.l lit. b) - tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.
- Dochodzenie i egzekucja roszczeń
W tym celu Administrator może przetwarzać niektóre Państwa dane osobowe podane w zamówieniu, takie jak: imię, nazwisko, adres zamieszkania, dane dotyczące dokonanych zakupów bądź usług.
Administrator danych oświadcza, że przetwarza powyższe dane osobowe użytkowników zgodnie z następującą podstawą:
Prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ustaleniu, dochodzeniu i egzekucji roszczeń oraz na obronie przed roszczeniami w postępowaniu przed sądami i innymi organami państwowymi.
- Rozpatrywanie skarg, reklamacji, zapytań
Zakres danych. W tym celu możemy przetwarzać niektóre Państwa dane osobowe podane w trakcie dokonywania zamówienia, jak również dane dotyczące dokonanych zamówień lub zakupów, będących przyczyną skargi lub wniosku, dane zawarte w dokumentach załączonych do skargi lub wniosku.
Administrator danych oświadcza, że przetwarza powyższe dane osobowe użytkowników zgodnie z następującą podstawą:
(art. 6 ust.l lit. b) - tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy a także prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na poprawie funkcjonalności usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na budowaniu pozytywnych relacji z Klientem, opartych na rzetelności i lojalności.
- Analiza użycia strony
Sklep korzysta z Google Analytics, usługi sieciowej od Google Inc. (”Google”). Google Analytics korzysta z ciasteczek - plików tekstowych zapisywanych na komputerze i pozwalających na analizę korzystania ze stron internetowych. Informacje uzyskane poprzez ciasteczka na temat tego, jak korzystasz ze strony (w tym adres IP) są przekazywane do serwera Google w USA i są tam zapisywane. Google może korzystać z tych informacji celem analizy korzystania ze stron i tworzenia raportów dotyczących aktywności na stronie dla operatora, jak również zapewnienia usług związanych ze stroną i korzystaniem z Internetu. W tym procesie, dane dotyczące sposobu twojego korzystania ze strony nie będą połączone z twoim pełnym adresem IP. Na naszej stronie, aktywowaliśmy funkcję anonimizacji adresów IP oferowaną przez „Google”.
Ponadto można zapobiec gromadzeniu danych w ramach Google Analytics klikając w następujący link. Na dysku komputera umieszczony zostanie tzw. „opt-out cookie”, który będzie zapobiegał gromadzeniu danych przy wizycie na danej stronie w przyszłości: deaktywuj Google Analytics. Więcej informacji dotyczących wykorzystywania danych użytkowników przez Google Analytics można znaleźć w polityce prywatności Google.
Administrator danych oświadcza, że przetwarza powyższe dane osobowe użytkowników zgodnie z następującą podstawą:
art. 6 ust. 1 lit. f RODO, gdyż Administrator ma uprawniony interes w zakresie analizy zachowania użytkowników w sieci w celu optymalizacji swojej oferty reklamowej oraz działań reklamowych.
- Obsługa strony internetowej
PLIKI LOGÓW SERWERA
Administrator Danych – Home.pl S.A. automatycznie gromadzi i zapisuje informacje w tak zwanych plikach logów serwera, które przeglądarka użytkownika automatycznie do nas przesyła. Są to:
- typ i wersja przeglądarki
- wykorzystywany system operacyjny
- URL referera
- nazwa hosta komputera uzyskującego dostęp
- godzina wysłania zapytania do serwera
- adres IP
Dane te nie są łączone z innymi źródłami danych.
Szczegółowe informacje, o tym jak home.pl chroni i przetwarza dane osobowe, możesz uzyskać na stronie: https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/jak-home-pl-chroni-i-przetwarza-dane-osobowe
Administrator danych oświadcza, że przetwarza powyższe dane osobowe użytkowników zgodnie z następującą podstawą:
art. 6 ust. 1 lit. b RODO, które zezwala na przetwarzanie danych osobowych na cele realizacji umowy lub wstępnych działań umownych.
PLIKI COOKIE
Strony internetowe wykorzystują częściowo tak zwane pliki cookie. Pliki cookie nie wyrządzają na komputerze użytkownika żadnych szkód oraz nie zawierają wirusów. Cookies to małe pliki tekstowe zapisywane na komputerze użytkownika przez przeglądarkę internetową. Ciasteczko zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, „długość życia” ciasteczka (to znaczy czas jego istnienia), oraz przypadkowo wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową.
W ramach Sklepu stosowane są trzy rodzaje plików „cookies”: „sesyjne”, „stałe” oraz „analityczne”.
- „Cookies” „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym do czasu wylogowania (opuszczenia Sklepu);
- „Stałe” pliki „cookies” przechowywane są w urządzeniu końcowym Usługobiorcy przez czas określony w parametrach plików „cookies” lub do czasu ich usunięcia przez Państwa;
- „Cookies” „analityczne” umożliwiają lepsze poznanie sposobu interakcji w zakresie zawartości Sklepu, lepiej zorganizować jego układ. „Analityczne” „cookies” gromadzą informacje o sposobie korzystania, liczbie odwiedzin i czasie wizyty na stronie Sklepu. Informacje te nie rejestrują konkretnych danych osobowych, lecz służą do opracowania statystyk korzystania ze Sklepu.
Większość wykorzystywanych przez nas cookies to tak zwane „cookies sesyjne“. Po zakończeniu wizyty na stronie są one automatycznie usuwane. Pozostałe rodzaje plików cookie zapisywane są na urządzeniu końcowym użytkownika aż do momentu ich usunięcia. Pliki cookie umożliwiają nam ponowne rozpoznanie Państwa przeglądarki przy kolejnej wizycie na stronie.
Przeglądarkę internetową można ustawić tak, aby informowała o wykorzystywaniu plików cookie oraz zezwalała na zapisywanie plików cookie tylko w indywidualnych przypadkach, uniemożliwiała akceptację cookies w określonych przypadkach lub ogólnie. Istnieje także możliwość aktywowania automatycznego usuwania plików cookie w chwili zamknięcia przeglądarki internetowej. Deaktywacja plików cookie może negatywnie wpłynąć na wygodę korzystania ze Sklepu na przykład możesz nie być w stanie odwiedzić pewnych obszarów strony bądź nie otrzymywać spersonalizowanych informacji podczas ich przeglądania.
Korzystając ze Sklepu możesz otrzymywać ciasteczka pochodzące od współpracujących z nami podmiotów trzecich takich jak np. Facebook czy Google. Więcej informacji na temat tych ciasteczek możesz znaleźć na stronach internetowych tych podmiotów.
Administrator danych oświadcza, że przetwarza powyższe dane osobowe użytkowników zgodnie z następującą podstawą:
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO - uprawniony interes w zapisywaniu plików cookie w celu zapewnienia niezakłóconego pod względem technicznym i optymalnego świadczenia usług
V. Udostępnianie danych
Bazy danych są chronione przed wglądem osób trzecich. Dane gromadzone podczas zakupu są wykorzystywane do prawidłowej realizacji zamówień, a także do śledzenia statusu zamówienia i dokonywania w nim zmian na życzenie Klienta, zanim zostanie wysłane. Jeżeli korzystasz z płatności elektronicznych lub kartą płatniczą, możemy udostępniać Twoje dane w zakresie niezbędnym do dokonania płatności firmom obsługującym płatności w serwisie. W celu realizacji umowy możemy udostępniać zebrane od Państwa dane dla podmiotów takich jak:
- dane osobowe są przekazywane dostawcom usług, z których korzystamy przy prowadzeniu Sklepu. Dostawcy usług, którym przekazujemy Państwa dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają naszym poleceniom co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające) albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy). Wykaz dostawców znajduje się poniżej (Wykaz jest na bieżąco aktualizowany):
- wFirma – oprogramowanie online do fakturowania (Web INnovative Software Sp. z o.o.)
- home.pl – hosting sklepu, więc i baza klientów dokonujących zakupu (home.pl S.A.)
- sendit.pl – broker usług kurierskich / na potrzeby wysyłek (Sendit S.A)
- PayU – broker płatności internetowych, pobiera imię, nazwisko oraz email na potrzeby płatności (PayU S.A.)
- Google Inc. – analiza internetowa Google Analytics
- Organy państwowe - Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione uprawnionym organom państwowym.
VI. Okres przechowywania danych osobowych
Twoje dane przetwarzamy tylko tak długo, jak to niezbędne. Po zrealizowaniu zamówienia dane zostaną usunięte, za wyjątkiem następujących danych: imię, nazwisko, adres e-mail, zamówienie oraz informacja o wyrażonych zgodach. Wskazane dane będą przechowywane przez Administratora jeszcze przez okres 36 miesięcy od realizacji zamówienia dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z naszych usług.
Dodatkowo ze względu na obowiązujące przepisy prawa m.in. podatkowego, Państwa dane osobowe odnośnie realizacji zamówień będą przechowywane przez okres wymagany szczególnymi przepisami. Po tym okresie dane osobowe będą usunięte.
VII. Twoje prawa
W związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przysługują Ci różnorodne prawa, o których chcielibyśmy poinformować poniżej.
Wszelkie żądania związane z Twoimi prawami możesz zgłosić nam za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: ([email protected]) lub poczty tradycyjnej na adres: ul. Piastów 66, 70-332 Szczecin.
Chcemy prawidłowo zabezpieczyć Twoje dane, dlatego też przed wykonaniem Twoich poleceń zastrzegamy sobie możliwość zadania Ci dodatkowych pytań, aby potwierdzić Twoją tożsamość.
- Prawo dostępu do Twoich danych osobowych
Przysługuje Ci prawo dostępu do treści Twoich danych osobowych, a także prawo do uzyskania potwierdzenia, czy dane te są przetwarzane.
Ponadto w każdej chwili możesz zwrócić się do nas o następujące informacje:
- cele, w jakich przetwarzamy Twoje dane osobowe,
- jakie dane osobowe przetwarzamy;
- komu przekazujemy Twoje dane osobowe;
- jak długo będziemy przechowywać Twoje dane;
- przysługujące Ci prawa: prawo do sprostowania Twoich danych osobowych, prawo do usunięcia lub ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, prawo do przenoszenia Twoich danych i prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Przysługuje Ci również prawo uzyskania kopii Twoich danych osobowych. Pierwszą taką kopię wydamy Ci bezpłatnie.
- Prawo żądania sprostowania Twoich danych osobowych
Administrator dba o to, by Twoje dane były poprawne i kompletne. Jeśli mimo tego stwierdzisz, że tak nie jest, to poinformuj o tym nas. W każdym momencie przysługuje Ci prawo sprostowania lub uzupełnienia danych.
- Prawo żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych
W pewnych przypadkach możesz żądać, by przetwarzanie Twoich danych osobowych zostało ograniczone wyłącznie do ich posiadania:
- gdy stwierdzisz, że Twoje dane osobowe są nieprawidłowe – do czasu, aż zweryfikujemy to twierdzenie;
- gdy przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia tych danych zażądasz ograniczenia ich przetwarzania;;
- gdy Twoje dane osobowe nie będą już potrzebne, ale będą potrzebne Tobie do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;;
- gdy wniosłeś sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych z uwagi na Twoją szczególną sytuację – na czas oceny, czy nasz interes w dalszym przetwarzaniu Twoich danych jest nadrzędny względem podstaw uzasadniających Twój sprzeciw.;
- Prawo żądania usunięcia Twoich danych osobowych
W pewnych przypadkach możesz żądać, by zgromadzone dane osobowe zostały usunięte. Prawo to przysługuje Ci, gdy:
- Twoje dane osobowe nie są nam już potrzebne do celów, dla których je zebraliśmy;
- wycofałeś udzieloną nam zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych i nie istnieją inne podstawy do dalszego ich przetwarzania;
- wniosłeś sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych z uwagi na Twoją szczególną sytuację, a nasz interes w dalszym przetwarzaniu Twoich danych nie jest nadrzędny, albo gdy wniosłeś sprzeciw w związku z ich przetwarzaniem dla celów marketingowy ch;
- przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z prawem;
- dane osobowe muszą zostać usunięte celem wywiązania się przez nas z obowiązku prawnego;
- Prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych
Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych. Sprzeciw ten będzie uzasadniony, jeśli jego podstawą będą przyczyny związane z Twoją szczególną sytuacją.
Możesz również wnieść sprzeciw, jeśli Twoje dane osobowe wykorzystywane były dla celów marketingu bezpośredniego.
- Prawo przeniesienia Twoich danych osobowych
Masz prawo żądać, by Twoje dane osobowe podane przy rejestracji w serwisie zostały Ci przez nas wydane w ustrukturyzowanym, nadającym się do odczytu maszynowego i powszechnie używanym formacie.
Możesz przesłać te dane innemu administratorowi bez jakichkolwiek przeszkód z naszej strony.
Możesz również zwrócić się do nas o przekazanie Twoich danych wprost innemu administratorowi – wykonamy to, o ile tylko będzie to technicznie możliwe.
- Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Dokładamy najwyższych starań, by zapewnić najpełniejszą ochronę Twoich danych osobowych zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
Jeśli mimo to uznasz, że przetwarzamy Twoje dane osobowe niezgodnie z prawem, przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
W przypadku Polski organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Możesz jednak wnieść skargę również do organu nadzorczego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, które jest miejscem Twego zwykłego pobytu, miejscem pracy lub miejscem popełnienia domniemanego naruszenia prawa.
Zmiany w Polityce Prywatności
Stosownie do potrzeb zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania zmian i uzupełnień w Polityce Prywatności. O wszelkich zmianach lub uzupełnieniach poinformujemy Cię poprzez zamieszczenie odpowiednich informacji na stronie Sklepu, a w przypadku istotnych zmian możemy wysłać Ci także odrębne powiadomienia na wskazany przez Ciebie adres e-mail.
Polityka Prywatności nie ogranicza żadnych uprawnień przysługujących Ci zgodnie z Regulaminem Sklepu oraz przepisami prawa.